0

چند دلیل عدم رشد و ارتقای رتبه سایت

دسته بندی ها : آموزش سئو سایت ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ فرشته آقامیری
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چرا سایت مان در صفحه اول گوگل قرار نمی گیرد؟

برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید تمام مشکلاتی که سد راهتان است را شناسایی کرده و تمامی آنها را برطرف کنید. در این مقاله از دامون وب و به نقل از نیوسئو، رایج ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقا رتبه وب سایت وجود دارند را معرفی می کنیم.

  • پایین بودن سرعت سایت

فکر می کنید چقدر زمان می برد تا سایت پرسرعت باز شود؟ به طور میانگین، سایت شما تنها ۵ ثانیه زمان دارد تا به طور کامل بارگذاری شود. اگر بیشتر از ۵ ثانیه طول بکشد، کاربر بی حوصله شده و از آن خارج می شود. این مساله باعث می شود نرخ پرش سایت به طور فاجعه باری افزایش یابد و طبیعی است که هیچ وقت نمی توانید به صفحه اول گوگل صعود کنید.

  • محتوای شما قابل اعتماد نیست

کسب و کارهای اینترنتی وقتی می توانند به موفقیت های چشمگیر برسند که کاربران به آنها اعتماد کنند؛ همین اعتماد باعث خرید می شود. شاید این نکته خیلی ساده به نظر برسد، اما پیش خود بگویید دقیقا چه کاری لازم است تا مردم به محتوا و وب سایت من اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد نیاز به اصول و تکنیک های خاصی ندارد؛ تنها کافی است عملکرد خوبی از خود نشان دهید. حتما برای شما هم پیش آمده که در موقعیتی قرار می گیرید که یک فرد یا یک کسب و کار، به شما فشار می آورد تا خریدی انجام دهید. این مسئله درمورد وب سایت و کسب و کار اینترنتی هم صادق است.

اگر می خواهید کاربران به برند شما اعتماد کنند، نباید در تمام فعالیت هایی که در سایت تان انجام می دهید، رنگ و بوی خرید و فروش باشد. بله درست است، هدف اصلی وب سایت شما فروش یا ارائه خدمتی خاص است؛ اما درست نیست در تمام فعالیت های وب سایت روی این مساله تاکید کنید.

همچنین سعی کنید خود را هم سطح کاربران و بازدیدکنندگان تان بدانید، در این صورت است که اعتماد بالایی بین شما و این افراد شکل می گیرد.

افزایش ترافیک سایت و ساخت بک لینک های باکیفیت

  • محتوای شما به کلمات کلیدی درستی اشاره نمی کند

اگر ندانید که می خواهید به کدام مشکل کاربران پاسخ دهید، در نتایج اول گوگل قرار نخواهید گرفت. محتوا باید واضح و دقیق باشد و به صورت شفاف، به مسائل بپردازد. کاربری که وارد سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال خواندن محتوای آن صفحه است، متوجه موضوع اصلی شود.

البته این مساله درمورد تمام صفحات سایت نیز صادق است. زیرا تنها کاربر نیست که باید متوجه موضوع سایت شود، بلکه خزنده موتور جستجو نیز تمام صفحات را بررسی کرده و در نهایت تصمیم می گیرد کدام صفحه را برای چه عبارت کلیدی ای رتبه بندی کند.

  • انتشار محتوا به صورت مرتب

عدم انتشار محتوا به صورت مرتب، یکی از دلایل قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل است. اینکه تنها چند محتوای سئو شده درون سایت تان منتشر کنید و منتظر باشید این مطالب به سرعت توسط خزنده گوگل رتبه بندی شوند، کار درستی نیست.

پیشنهاد ما این است حداقل ۱۵ محتوا در ماه منتشر کنید و برای هر یک از محتواهای سئو شده، کلمات کلیدی متفاوتی را در نظر بگیرید. در این صورت به موتور جستجو اعلام می کنید که محتوای ارزشمندی برای عرضه دارد. بدین ترتیب به مرور زمان، صفحات سایت شما قابلیت کسب رنک های برتر را خواهد داشت.

نکته: اگر دچار کمبود کلمه کلیدی شدید، به مطالب قبلی برگردید و بروز رسانی کنید. البته مطمئن شوید اصول بروز رسانی محتوا را رعایت کرده اید.

  • عدم پیاده سازی تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت برگزار می شود و لازم است بهترین نکات سئو را در سایت خود پیاده کنید. راه دیگر این است که مقالات وب سایت معتبر خارجی زبان آموزش سئو را مطالعه کرده و نکات و تکنیک هایی که این وب سایت های مرجع به صورت رایگان ارائه می دهند را درمورد سئو سایت خود پیاده سازی کنید.

آموزش سئو کار حرفه ای؛ بهترین تکنیک های سئو ۲۰۲۰

باید بروز بودن اطلاعات را مدنظر قرار دهید؛ هرگز از داده هایی استفاده نکنید که هیچ تاثیری روی بهبود سئو ندارند.

الگوریتم رتبه بندی گوگل همواره بروز می شود، پس یکی از کارهایی که باید انجام دهید، خواندن اخبار مرتبط با بروز رسانی این الگوریتم است. این همان تکنیکی است که بزرگان سئو انجام می دهند؛ آنها همواره به گوش هستند تا عملکرد وب سایت خود را مطابق با جدیدترین الگوریتم رتبه بندی گوگل، هماهنگ کنند تا از افت رنک های ناگهانی در امان بمانند.

اگر شما هم از چنین روشی استفاده کنید، همواره در صفحه اول گوگل باقی خواهید ماند.

  • سایت تان شلوغ و بهم ریخته است

ساختارمند بودن سایت یکی از نکات مهم در رتبه بندی است. اگر سایت شما واضح نباشد، اغلب بازدیدکنندگان به سرعت از آن خارج می شوند، زیرا اصلا متوجه نمی شوند در سایت تان چه خبر است. همین مساله سبب می شود نرخ پرش یا Bounce Rate به شدت بالا رود و گوگل شما را در بین رنک های برتر خود قرار ندهد. زیرا گوگل متوجه می شود چیزی در سایت شما وجود دارد که کاربران را اذیت می کند و این برخلاف چیزی است که این موتور جستجوی قدرتمند می خواهد.

  • رقابت بالا در حوزه کاری شما

این نکته را درنظر بگیرید که گاهی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای برخی کسب و کار های اینترنتی بسیار آسان است. مثلا کسب رتبه بالا در یک سایت خرید و فروش تلفن همراه خیلی سخت تر از کسب رتبه در بین سایت های خرید و فروش قهوه است. پس نوع کسب و کار اینترنتی تاثیر بسزایی در وضعیت سئو سایت تان خواهد داشت، اما نباید تکنیک های سئو را پیاده سازی نکنید.

اگر رقابت بالایی در حوزه کاری شماست، باید بیشتر از همیشه تلاش کنید. یعنی اگر قرار است ساخت بک لینک را برای سایت خود انجام دهید، باید حداقل دو برابر کار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

باید بدانید، رنک گرفتن برای عبارات کلیدی که جستجوی بالایی برای آنها می شود، بهترین روش متفاوت بودن است.

اگر رقبای شما محتواهای متنی خوبی تولید می کنند، شما علاوه بر تولید محتوای ارزشمند، پادکست، ویدئو و اینفوگرافیک های جذابی هم به کار ببرید تا سایت تان در نتایج جستجوی گوگل رشد کند.

  • عدم استفاده از یک نویسنده معتمد

گوگل در سال ۲۰۱۸، بروز رسانی جدیدی در الگوریتم رتبه بندی خود انجام داد. بدین ترتیب قرار گرفتن لیست نویسندگان یا صاحب نظر مرتبط یک مطلب خاص، در وبلاگ های موجود در فضای وب، به یک فاکتور رتبه بندی تبدیل می شود.

اگر وب سایت در حوزه پزشکی فعالیت دارد، اگر برای منبع مطلب خود، نام یک پزشک یا مجموعه درمانی معتبر را عنوان کند، احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بیشتر خواهد شد.

هدف گوگل از این کار، این است که وب سایت ها سعی کنند مطالبی ارزشمند و معتبر را منتشر کنند.

فرشته آقامیری
فرشته آقامیری

مطالب زیر را حتما بخوانید:

نظرات کاربران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!